Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin Hedman - 31 oktober 2013 20:21

Japp då har jag snart klarat en vecka själv med barnen från hämtning till läggning & halloween på det!!

Det ä ju supermysigt med halloween men ensam få ihop middag, sminka å klä en snäll men exalterad storebror & en sur, grinig lillebror är inte helt lätt!!

Nu när båda är isäng ( Billie grinade till läggningen strax innan sju, puh)
ä ja helt slut!! Huvudet & nacken dunkar, fick övertala Eddie att INTE tvätta bort sminket för ja orkar helt enkelt inte... Gäsp!!!

Ja & Eddie har sett america's got talent på kvällarna nu! Faktiskt råmysigt!! Han e en riktig gobit nu för tiden!! Ingen fas just nu.. Aaahhhh

Glömde ta bild på killarna när de hade kostymerna på sig.. Men här är dom efter bus eller godis-turen.. Billie skrek sig till sin första klubba!!

Körde läskig stil på mig själv med!!

Tidig kväll ikväll!!

Hoppas ni haft en mysig halloween!!

Av Malin Hedman - 27 oktober 2013 21:19

Åååå va skönt! Telen funkar & sim-kort hittat!! På badrumsskåpet.. Känns inte som ja kan skylla på nån annan :)
Sen känns kroppen bättre fylld med medicin, tragiskt ja vet, men hellre en hyfsat fungerande kropp än ett vrak!!

Har dessutom haft två helt ok nack-dagar å de ä sällsynt!! Med ok mena ja vanligt ondhet & trötthet :)

Och.. Har vunnit på triss.. 30kr hahaha
Är det nu det vänder?? Frisk & rik haha

Laban jobbar sent i veckan å ska bort till helgen så behöver all extra energi man kan få!!

Påtat på ett skåp under några veckor!! Nu ä de klart!! Riktigt nöjd faktiskt!!

Nu nybäddad säng.. Tack älskling :)
Sov gott!!

Av Malin Hedman - 26 oktober 2013 08:19

Billies senaste!!

Av Malin Hedman - 25 oktober 2013 12:43

Ojojoj vilken vecka!! Puh
Skitont i nacken helgen som var..
Å telefonen som ja just lagat skärmen på började bete sig konstigt!! Efter diverse återställningar & besök på Telia, kom vi fram till att det måste vara skärmbytet som orsakat störningarna!!
Jag som gått till det billigaste stället såklart gick dit med en klump i halsen å frågade om dom kunde fixa det!!!
Å faktiskt tog dom in den utan protest!
Eloge till dom!
Å idag fick jag tillbaka den!! Å än funkar den..
Men klanten jag har då antingen slarvat bort sim-kortet, eller lagt det inom räckhåll för min lille son å hittar nu inte igen det... Gaaaahhh

I veckan har ja dessutom underskattat att sluta tvärt med medicin.. Hade slut mina två mediciner ja äter å tänkte vänta till lön med att hämta ut ny..
Det slutade med ilningar i hela kroppen, hjärtklappning, illamående, svimningskänsla & vakna nätter..
Eeehhh kommer icket hända igen fy fn va dåligt ja mått!!

Dessutom ha ja provat fasta med goda resultat på vågen.. Dock trodde jag ja skulle avlida em å kväll de två dagarna men igenom dem tog ja mig!
Avgiftning å fasta samtidigt rekommenderas ej!!

Några ljusglimtar har ja förståss haft oxå!!! Go-unga, hott-mannen å grymt bra vänner!! Puss på er!!!

Känner på mig att nästa v blir toppen!! Visst!! :)

Av Malin Hedman - 17 oktober 2013 13:25

Så kom den.. Visst ä det vackert då snön kommer.. Men oxå kallt =dum nacke!!
Märker direkt!! Huvudvärken kommer som ett brev på posten då man automatiskt går å spänner sig i kylan.

Varit å storhandlat då mycket hemma va slut! Då man likas ska dit så kan man ju passa på å handla lite extra! Nu ä orken helt slut å ligger i soffan å tycker synd om mig själv ;)

Men köpte en skvallertidning så nu ska ja vältra mig i andras bekymmer :)
Hoppas er dag är bättre!! Kraaaaam

Första flingorna

Filt, skvaller å vila

Av Malin Hedman - 14 oktober 2013 10:02

Ibland behöver man bara vara med familjen!! Inga besök, inget åka bort!!
Vi har haft massa tid att påta på hemma & drog en repa på plantagens rea å köpte två rosbuskar & några perenner. Vi har dessutom fått marksten från grannarna så vi (Laban) håller på att rama in häcken så det blir lättare att klippa gräset..

Hjälpte till en stund vilket resulterade i paj rygg!! Haha nästan skrattretande att kroppen ä så svag så att del efter del protesterar!

Prommis i morse för att bygga upp lite småmuskler.. Gick helt ok, 20 min så ja e nöjd!!

Har pyssel-kli i fingrarna, får se va rygga & nacken säger!! Vilar nu.. Kanske lite senare :)

Av Malin Hedman - 11 oktober 2013 15:32

Just idag ä ja förbannad... De går upp å ner men ibland blir ja så satans less på å va sjuk... Oftast lyckas ja tränga bort hopplösheten men idag me nackspärr på de vanliga onda å illamående.. Blir så när ja mår som värst!! Blä!

Sorry var tvungen att få ut det!!

Var med två fina vänner i morse å kunde knappt prata eller tänka för de enda som upptar mitt sinne är skit-fucking nacken:/

Jaha slutgnällt! De ä fredag, sol snart ska ja hämta busfröna & snart slutar Labbe!!

Av Malin Hedman - 8 oktober 2013 14:34

Jaha då ha man vart utan tele i 24 h... Galet vad skumt det känns! Trodde inte ja använde den så mycket!!

Anledningen är att när jag skulle åka hem från trevliga cykelfesten hittade ja min tele trasig i fickan... Den va hel när ja lämnade den så jag gissar nån rivit ner jackan å inte märkt att telen gick sönder när den åkte ur fickan!
Men får skylla mig själv när jag hade den i min jacka som inte har så bra fickor!!

Blev tipsad om ett bra ställe att fixa den på så 590kr fattigare & 24h senare är den åter i min ägo!!

Festen var för övrigt kanon!! Massa trevliga grannar & gudomlig mat!! Dock var jag rejält illamående dagen efter, hmmmm undra varför ;)

Nacken var som en stör efter roliga kvällen, så har vilat i tre dar nu.. Idag känns de ok (de vanliga onda) igen...
Minns innan fitline, då kunde de ta två v efter nåt busigt å kul!!

Pysslandet har legat på is men vi får se när jag orkar ta upp det igen! Hoppas på snart !!!

Kram på er!!!

Ovido - Quiz & Flashcards