Alla inlägg under mars 2014

Av Malin Hedman - 27 mars 2014 20:54

Känner mig full av sorg idag!!
En man yngre än mig har gått bort efter en tids sjukdom :'(
Vår granne!! Två små barn, minsta inte ens ett år!
Ja får en klump i magen när jag går förbi deras hus! Vi var på besök hos dom i höstas på såkallade cykelfesten!
Det var sista gången ja såg honom! Minns att han magrat och var gul i ögonen pga leversjukdom! Men positiv & rolig kunde han ändå va!!
Hans trevliga sambo fick ursäkta sig för att gå iväg och amma deras två veckors bebis!!

Sista gången innan de fick veta att sjukdomen var allvarligare än de trott och att det bara var att vänta!
Mött henne lite då & då! Med blicken ner och leendet långt borta :(

Man vill ju bara gråta! Fy så hemskt!!! Grät mig igenom hämtningen av barnen bakom mina solglasögon! Jag vet! Jag är ingen nära vän till dem! Endast en som hälsar på gatan!! Men fy fn vad jag känner med dom!!
Men de ä inte synd om mig! Inte det minsta!!! Det är den familjen som får lida igenom detta hemska!!

Ta hand om era kära, för livet är skört <3

Av Malin Hedman - 24 mars 2014 09:49

Underbara liv ändå!!
Älskar mitt hem, trots röran & all hud som Laban flagnar exakt överallt!!
Älskar vårt lugna fina kvarter med massa trevliga grannar...
Älskar min stora familj, både min egen & Labans..
Älskar vår lilla familj!! 2 busiga underbara pojkar & bästa mannen!!
Älskar mina vänner!! Hallå hur tur kan man ha?!

Nacken håller mig nere på jorden! Tänk om ja va frisk & kunde jobba! Inget ont och utmaningar varje dag!! Nä allt kan inte va bra så jag får tacksamt ta emot allt bra ja har & försöka ignorera resten!!
Just idag går det bra!!
Lycka!!
Sorry för patetiskt lyckorus men ja bara njuter!! ;)

Sen ha jag å mina Lena & Helena bokat en kortis resa till Barcelona i slutet på april!! Jippi! En riktig softarresa, vila, äta, dricka & förhoppningsvis sol & bad!!
Sånt som ja ä bra på!! Vila, äta & dricka!! :)

Ha en bra måndag!!
Puss

Av Malin Hedman - 23 mars 2014 21:53

Fick hem en riktigt solbränd man i fredags med betoning på bränd!! Helt galet!
Låg på stranden i Dubai en hel dag!! Kom på efter halva dan, redan röd som en kräfta att solskydd kanske skulle behövts!!
Efter solfrossa & feber så ångrade han och hans vän sig bittert & fick spendera resten av resan i skuggan!!

Ajajaj


Solen kom även till Umeå i helgen så vi passade på att grilla ute!! Korv till barnen å burgare till oss!! Mums!

Eddie grillade sin egen mat!!

Hem hade Labbe med sig lite presenter! Parfym & likör till mig, & godis & badfärg till barnen!! Mycket poppis!

Kan man annat än älska dessa två?!!!!

Nu sängen! Imorgon ska ja viiiiiila & hoppas på bättre nack-dagar!!
Sov gott

Av Malin Hedman - 20 mars 2014 09:47

Ojoj nu ä det nära!! Imorgon kommer maken hem!! Äntligen!!
Har klarat det, men visst ä ja sliten som ensam förälder & så ensamt utan gubben! Få krama om han ordentligt när han kommer hem!
Pratade via FaceTime igår & han hade bränt sig så sjuuukt mycket stackarn... Eller klanten beroende hur man ser det!! Hade typ sår i pannan och var ovanför ögonbrynen.. Huuu
Inte underskatta solen!!!!

Morgonen flöt på hyfsat! Bara en penn-incident! Billie ä som galen me pennorna!!

Busunge!!!

Tog några bilder på grabbarna! Shit va lång Eddie blivit!!

Å va ja älskar dessa grabbar!!

Ha en fin dag! Väntar besök från min Johanna!! Tro ja ska klämma in en dusch innan hon kommer!! Nu alltså
:)

Av Malin Hedman - 18 mars 2014 09:46

Hallå!! Känner liiite mer energi idag.. Vågar ja hoppas??
Bloggade från paddan sist å där har ja inga bilder så tänkte bjuda på lite bilder från helgen!!
Gått en prommis idag med! Säkert 15 min!! Ihaa mycket för lilla ja!!

Sötaste syster dotter Matilda!!

Fullt hus!!

Kvartsfinaler, vi leder med 2-0 i matcher!!

Busgrabbarna Hedman njuter av glass på frasses!

Prommis då storebror fick hänga med en kompis på fantasyland...

Selfie ā la Billie-boy



Pratade just me gubben! Han hade bränt sig igår & hade lite hemlängtan!! Jippi!! ;) näe skojas! Vill han ska ha kul men liite får han nog längta hem ändå :)

Nu vila!! Kramis

Av Malin Hedman - 17 mars 2014 09:08

Ja första fyra dagarna av mannens resa gick fort även här hemma!! Haft besök tre dagar & haft fullt upp med barnen & att umgås med fina familjen & vänner!!!
Sötaste systerdottern Matilda snart 4a år var här & lekte både me Eddie & Billie & även jag fick mysa med henne lite! Å Alice som blivit tonåring och är påväg å bli vuxen! Lisses lille Sam fick man oxå mysa med..
Å så mamma å systrarna såklart!

Trots att dom försökte hjälpa mig så gott det går är ja sjukt sliten i nacken, men de ä ju inget nytt!!

Pratat med gubben varje dag & dom har haft det super.. Tyvärr blev Labbe matförgiftad och fick en tuff dag men igår kväll lät han ändå pigg!!
Saknar han måste ja erkänna!!

Nu är barnen på förskolan & jag kan äntligen vila!!
Så det tänker ja göra nu! Rehab kl 13!!

Adios å trevlig måndag!!!

Av Malin Hedman - 14 mars 2014 12:10

Japp då va de gjort! Städat hela förmiddagen!
Nacken vill nu döda mig :(
Men fint vart det! Eller bättre i alla fall! Skulle behövas skuras men de klarar ja inte!
Så nu kan besökarna komma... Mamma, syrrorna några syskonbarn och några vänner :)
Gjorde en oönskad split halvnaken på badrumsgolvet så fick nog en whiplash till!! Å lite vigare kanske!! MohahHa

Hoppas du ha det bra i Dubai älskling.... ( inte det minsta avundsjuk... Gaaahhhh)

Snart rehab! Hur ska ja palla... Bit ihop Malin!! Slut gnäll!!

De är fredag å sol å trevligt besök på ingång! Bra skit :)

Av Malin Hedman - 12 mars 2014 22:03

Imorgon åker maken till Dubai med några andra killar!!
Känner alla känslor på en gång!!
Glad för hans skull, avundsjuk, orolig..
Kommer längta ihjäl mig! 8a dagar borta..
Helgen kommer nog gå bra då ja kommer ha fullt av besök av familj & vänner!
Men sen kommer 4a dagar ensam me barnen och tom säng :(
Nåja! Han ä ju värd det, det är han verkligen!!

Får försöka göra så lite som möjligt utöver ta hand om barnen!! Så nacken överlever!!

Sov gott!!

Ovido - Quiz & Flashcards